Az érzelmileg intelligens emberek így oldják meg a feszült helyzetet, amikor éppen felmenne bennük a pumpa

szerző: Jobline
2018 június 13.

Csalódás, konfliktusok, megfélemlítés, harag, árulás – ezek a jelenségek hétköznaposak a legtöbb munkahelyen, de viszonylag egyszerű technikákkal lehet őket kezelni.

Mit csinálnak az érzelmileg intelligens emberek, amikor mások már régen kiborultak volna? Higgadtan menedzselik az érzelmeiket.


Itt van 6 fontos példa:


#1. Válaszolnak, nem pusztán reagálnak

Ha kirobbanó dühvel vagy passzív-agresszív szúrkapiszkával reagálunk valamire, nem érünk el semmit, ráadásul rossz színben tüntetjük fel magunkat. (Na jó, egy rövid dühkitörés segít levezetni a pillanatnyi negatív érzelmeket, de más haszna nincs.) Ha spontán reakció helyett megfontolt választ adunk – türelmes helyzetértékeléssel és a perspektívák felderítésével –, könnyebben megtaláljuk a megoldást és urai leszünk a helyzetnek.


#2. Elszámolnak tízig

Ezt a konfliktusmenedzselési technikát már dédanyáink is ismerték. Azóta tudományosan igazolták a létjogosultságát. Érzelmileg feszült szituációban a konfliktusok generálását elősegítő vegyületük az agyunkban ennyi idő fejtik ki hatásukat, utána már könnyebb kontrollálni idegállapotunkat. Magyarán, ha hirtelen felment a pumpa, meg kell várni, amíg lemegy. Erre vannak különböző technikák.


#3. „Minden oké? Mi történt?”

A legtöbb embert egy ilyen páros kérdéssel le lehet szerelni. Hadd mondja el, mi bántja, figyeljünk erősen, és próbáljuk megérteni, mitől került idegállapotba. Amikor már dereng, mi a dráma oka, már együttesen neki lehet látni a probléma megoldásának. Sokan már attól észbe kapnak, ha elmondhatják, mi a bajuk, és maguktól rendezik soraikat.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

#4. Ragaszkodnak a tényekhez
Az első pont folytatásaként, miután kiderült, mi a dráma oka, az érzelmileg intelligens emberek felsorakoztatják a kapcsolódó tényeket és számba veszik, miként hatnak rájuk. Vagyis nyugodtan elmondanák, milyen kimenetelre számítanak és a megkérik a másik felett, hogy mondja el, milyen egyéb ötletei vannak. Ebből rendszerint konstruktív beszélgetés alakul ki, amely mindkét fél megelégedésére megoldja a problémát.

 

 

Forrás: Jobline

 


#5. A teljes képet veszik tekintetbe
Az érzelmileg intelligens emberek a probléma minden oldalát feltérképezik, és miközben higgadtan elemzik az ezekkel kapcsolatos érzelmeiket, a másik fél álláspontját is teljes mértékben számításba veszik. Újabb perspektívákat is keresnek és mielőtt döntést hoznának, ezekről is megkérdezik a másik véleményét. Más embereket is megkérdeznek különböző szintekről, és ezeket a véleményeket is beillesztik a képbe, s csak ezek után lépnek a tettek mezejére.


#6. Pozitív érzelmekre és nyelvhasználatra törekednek
Egy konfliktus során a negatív érzelmek és a másik hibáztatása párban járnak. Viszont ha a kommunikáció pozitív hangulatban zajlik, az elősegíti a higgadt helyzetelemzést és felszínre tör a kreativitás. Elásott csatabárd mellett és nyugodt hangulatban mindenki a problémamegoldásra tud koncentrálni.

 

Az Inc.com cikke nyomán

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


 

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen