3 nyomós ok, amiért az álláskeresőknek blogolniuk kell
Jelentősen növeli az esélyeket, és még szórakoztató is (ha jól csinálod).
Számtalan cikk szól arról, hogy az álláskereséshez és networkinghez miért elengedhetetlen, hogy aktívan jelen legyünk az online térben, és rendszeresen blogoljunk: a blogoláson keresztül megcsillogtathatjuk kommunikációs készségünket, erősíthetjük személyes márkánkat és kapcsolatokat építhetünk. Ám létezik még három olyan, gyakran figyelmen kívül hagyott tényező is, ami miatt érdemes blogot vezetnünk:
#1. Jóval produktívabbnak érezzük majd magunkat tőle, és tanulunk belőle
Az ismeretek megírása (történjen az a blogon vagy egy papíron) segíti a tudás feldolgozását. A blogoláson keresztül többet megtudhatunk az iparágunkról, hiszen kutatásokat kell végeznünk annak érdekében, hogy bejegyzésünk pontos legyen. Ehhez nem feltétlenül kell következetesen minden héten egy bejegyzést közzétenni eleinte. Elég, ha havonta egyszer blogolunk, majd idővel, mikor már kezdünk belerázódni, havi két, majd heti egy cikket írunk. Ezeknek a céloknak az elérése megadja a produktivitás élményét.
Nézd meg legfrissebb állásainkat:
PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK
IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK
ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK
#2. Több ember tanúja lesz a szakértelmünknek
Függetlenül attól, hogy az iparágról vagy valami egészen másról blogolunk, posztjainkat számos felületen, közösségi oldalon vagy csoportokban tehetjük közzé. A LinkedInen és a Facebookon kívül gondoljunk más oldalakra is, pl. a Tumblr-re vagy a Google+-ra is. A közönségünk ezután megoszthatja a saját kapcsolataival, barátaival és követőivel. Egy-egy jó bejegyzés egészen „virulens” is lehet, ha jó témát választunk és sikerül egyedülálló módon megközelítenünk azt.
#3. A blogolás oktatja az olvasókat is
A blogoláson keresztül segítséget nyújthatunk más álláskeresőknek is, hogy többet megtudjanak az iparágukról. A hálózatépítésnek nem csak az a célja, hogy jó munkához jutasson minket, de lehetővé teszi a tudás megosztását is más álláskeresőkkel. A megosztott tudás ajándék lehet, hiszen ki tudja, talán épp egy blogposzt indíttatására találja meg valaki a neki megfelelő munkahelyet.
A blogolás első számú célja a személyes márka kiépítése. Ám ha hosszú távon és folyamatosan blogolunk, akkor akár még ismertséget is szerezhetünk az adott iparágban. Végül fontos, hogy azután se hagyjuk abba a blogolást, miután elhelyezkedtünk: ez a fajta kitartás és következetesség növeli szakértelmünket és hitelességünket.
A Recruiter cikke nyomán
Kövess minket a Facebookon!
Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!