3 módszer, hogyan bánjunk alkalmazottainkkal a kiégés korában

szerző: Jobline
2019 július 04.

A folyamatos aggodalmak, a terhelés, az igényes eredmények megkövetelése, a szigorú költségvetési megszorítások miatt nem csoda, ha egyre több alkalmazott szenved a kiégés tüneteitől. Sok dolgozó azt is érzi, hogy évek óta ugyanazt a munkát csinálja anélkül, hogy fejlődne, kihívások érnék szakmailag.

Kezdjük egy alapfelvetéssel: a menedzser munkája nem a dolgozók motiválása. A motiváció belső, az emberek maguk felelősök saját maguk motiválásáért. Ehelyett inkább azért vagyunk felelősek, hogy olyan környezetet teremtsünk, amelyben az emberek motiválhatják saját magukat. Ez fontos különbség.

Van néhány viszonylag egyszerű módja annak, hogyan teremtsük olyan környezetet, amelyben az emberek motiválhatják, és újra feltalálhatják saját magukat az állandóan változó szervezeten belül:


Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

#1. Adjunk tudást a kezükbe

Sok vállalat minimális kommunikációs filozófiát követ an nyitottság helyett. Pedig jól tesszük, ha bevonjuk őket: kérjük meg arra, hogy kutassák fel a versenytársakat, az iparágat, nézzenek utána az interneten az üzleti trendeknek, különösen azoknak, amelyek befolyással vannak a karrierjükre. Tudjon minél többet a csapat a cégről. A tudás hatalom, az internet és a könyvtár pedig végtére is majdnem ingyenes.


 


 

#2. Fedezzünk fel külső képzési műhelyeket

Tegyük fel, hogy a legjobb munkatársak elég hosszú ideig maradnak ahhoz, hogy bizonyítsák értéküket. Ám amint úgy érzik, hogy felülről akadályozzák őket, inkább keresnek más állást, mintsem lemondjanak személyes napirendjükről. Ha az emberek folyamatosan és következetesen új dolgokat próbálhatnak ki, akkor azt fogják érezni, hogy pozitívan járulnak hozzá a szervezethet. Még ha nem is tudjuk előléptetni őket a költségvetés vagy a létszámleépítés miatt, még mindig adhatunk lehetősége arra, hogy magukat tegyék próbára különféle kihívásokkal.

Rengeteg szervezet nyújt helyzet-specifikus szemináriumot eLearning tanfolyamokon keresztül, vagy más, tradicionálisabb módokon. Két vagy három ilyen tanfolyamnak évente erőteljes eredményei lehetnek. A dolgozók ezeket így új koncepciókat sajátíthatnak el, amelyeket aztán a napi munkájukban használhatnak.

 

#3. Tartsunk negyedévente kétszemélyes találkozókat

Egy 30 perces személyes találkozó segít abban, hogy erősebb kapcsolatot építsünk ki, és megismerjük alkalmazottaink értékeit. A különféle motivációs technikák mind nagyszerűek, de nem fogjuk tudni, mi teszi őket igazán motiválttá, ha nem szentelünk időt nekik.

A mai üzleti környezetben a szűkös erőforrások miatt a szervezeteknek a hatékony megtartási program két kulcsfontosságú elemét kell nyújtaniuk az alkalmazottaknak: nyílt kommunikáció és a karrierlehetőségek.

 

 

A Recruiter cikke során

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

hr  •  kiégés
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen