4 marketingstratégia, amellyel jobbá tehető a HR

szerző: Jobline
2019 július 05.

Márkaépítés, élményközpontúság – ezek a kötelező prioritások.

A profi HR-eseknek több szerepet kell eljátszaniuk – ők kötik össze a dolgozókat, ápolják a cégkultúrát, vezetik az embereket, coaching tevékenységet folytatnak és így tovább. Egy új elképzelés szerint azonban nekik kell lenniük a legjobb marketingeseknek is, mivel feladatkörükbe tartozik a munkáltatói márka kiépítése, az alkalmazottak élményeinek javítása. Amikor a HR marketingtechnikákat épít a saját tevékenységébe, sokkal jobban tudja kezelni a tehetségeket. Az Enterpreneur cikke szerint a következő négy marketinges elvet minden HR vezetőnek át kell ültetnie a gyakorlatba.


1. Legyen célközönségünk
A marketingesek értik a közönségüket. Tanulmányozzák a demográfiai mutatókat, attitűdöket, viselkedést, és ezek alapján részletes személyiségrajzot kapnak az ügyfélről, akinek célzott üzeneteket tudnak eljuttatni. A HR is használhat hasonló stratégiát, hogy a legjobb munkavállalókat érje el. Végtére is a dolgozók e-mailek tucatjait kapják hetente, és a megkérdezettek 50%-a azt mondja, hogy még mindig úgy érzik, ki vannak zárva a friss, naprakész információkból, nem jelent számukra semmit az üzenet – derül ki egy munkahelyi mobil applikációs trendeket vizsgáló tanulmányból. De miért van ez így? Mert az üzenetek nem esnek egybe az érdeklődési köreikkel. Kezdjük tehát azzal, hogy megismerjük a dolgozókat. Mi motiválja őket? Milyen céljaik vannak? Mit értékelnek a legjobban? Milyen problémáik vannak? Milyen pénzügyi és nem pénzügyi jellegű ajánlatokra fognak reagálni? Ezek a válaszok hogyan változnak részlegről részlegre? Ezután használjuk ezt a tudást arra, hogy célzott üzeneteket és HR programot készítünk a munkavállalók egy konkrét csoportjának, ahelyett, hogy általános információkkal bombáznánk az összes dolgozót. Például a vállalati közleménynek különbözőnek kell lennie hangnemben és látványban is attól függően, hogy kihez szólunk. A különböző dolgozók különböző üzeneteket szeretnének. Szeretnék tudni, milyen hatással lesz rájuk a közölt dolog, mennyiben változtatja meg a mindennapi munkát, mit jelent ez nekik. Tegyük fel, hogy a cég új wellnessprogramot készít. Az üzenetnek ismertetnie kell a programot, illetve megmutatnia, hogyan válik ez a dolgozók előnyére. Milyen jutalmat várhatnak a részvételükért? A csapatvezetőknek küldött üzenetnek pedig azt kell felvázolnia, hogyan ösztönözhetik így a csapattagokat a részvételre. Gondolkozzunk úgy, mint egy marketinges, hogy mindenki számára a legfontosabb információt közvetítsük.


2. Egy márka több csatornán
A marketingesek jól tudják, hogy ha szeretnénk felhívni mások figyelmét, egy módszernél többet kell alkalmazniuk. A kampány nem lehet sikeres, ha csak e-maileket és hírleveleket küldenek ki. A marketingesek a média különféle eszközeit használják üzeneteik közvetítésére: videót, képeket, interaktív weboldalakat, közösségi médiát…stb. Az e-mail nem a legjobb útja annak, hogy elérjük a dolgozókat. Egy kutatásban a dolgozók 80%-a mondta azt, hogy ugyan használja az e-mailt kommunikációra, de 30%-a ignorálja a leveleket, ha az a munkaadótól/HR-től érkezik. Ugyanebben a tanulmányban a megkérdezett szakemberek 90%-a úgy véli, hogy a mobil eszközök sarkalatos pontjai a munkának. Vagyis használjunk sms-t, mobil applikációkat, belső közösségi hálózatokat a kommunikációra. Töltsünk fel videókat a hírlevélbe. Kezdjünk céges blogot írni, használjuk a Facebookot, a Twittert, a LinkedInt, és minden olyan platformot, melyeket a dolgozók is látogatnak. Minél több úton közelítünk hozzájuk, annál jobban meg tudják emészteni az információt. Ügyeljünk persze arra, hogy megfelelően koordináljuk a témákat, figyeljünk az odaillő hangnemre.



 

3. Hozzuk össze az információkat
A marketingesek szeretnék a vásárlás folyamatát egyszerűvé tenni az ügyfeleik számára. Mint a marketingesek, a HR-esek is arra törekszenek, hogy a dolgozóik részt vegyenek a programokban, kezdeményezésekben, különféle feliratkozásokban. Hogy a lényeges információk ne sikkadjanak el és szóródjanak szét különféle fórumokon, hozzunk össze minden programot, kezdeményezést és információt egy platformra, így a dolgozóknak nem kell oda-vissza lépkedniük különféle honlapok között, és nyomon követniük az egymástól elkülönült információkat. Amikor mindent el tudnak érni egy helyen, a bevonódásuk gördülékenyebbé válik.

4. Mérjük fel a hatékonyságunkat
A marketingesek nyomon követnek és mérnek mindent, hogy a legjobb stratégiákat találják meg. A HR-esek ugyanígy felmérhetik az adatokat, hogy javítani tudják a folyamatokat. Döntsük el, milyen mutatók a legfontosabbak a cég számára az általános üzleti célok szempontjából, és kövessük nyomon ezeket, hogy magas dolgozói elégedettséget érjünk el. Válaszolnak a dolgozók az üzenetekre? Jókor kapnak jó üzenetet? Részt vesznek-e programokban? Boldogok? Mit tehetnék jobban? Az úgynevezett People Analytics tippjei segítséget nyújtanak abban, hogy értékelni tudjuk az emberek, programok és folyamatok hatékonyságát. Analitikai technikákkal segít feltárni a problémákat és irányítani a HR tevékenységeket. A Google által létrehozott honlap segítségével adatokon és tényeken alapuló döntéseket hozhatunk, kitalálhatjuk a mérési szempontokat, visszacsatolásokat gyűjthetünk a dolgozóktól.


A HR nem könnyű feladat. De amint a vezetők úgy gondolnak rá, mint egyfajta marketinges perspektívára, a HR-stratégiák javíthatják az alkalmazottak élményeit, és következetes, erős munkáltatói márkát építhetnek ki.



Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

hr  •  marketing
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen