A dicséretnél fontosabb az építő kriktika

szerző: Jobline
2019 október 17.

7 tipp vezetőknek, hogyan adjunk motiváló visszajelzést.

Széles körben elfogadott nézet, hogy minél több önállóságot kap az alkalmazott, annál motiváltabb lesz. Ugyanakkor keveset beszélünk arról, hogy a vezetők hogyan tudják ezt a gyakorlatban is megvalósítani. Elengedhetetlen, hogy az új és a már tapasztalttal rendelkező vezetők egyaránt megtanulják, pontosan hogyan adjanak olyan tanácsot, amely növeli az önmotivációt.

Ezt a hét tippet tartsuk szem előtt, ha építő visszajelzést szeretnék adni:

1. Vizsgáljuk meg, miként tekintünk a visszajelzésekre
Néha a legnagyobb habozás a visszajelzés adóját jellemzi, nem pedig a címzettet. Ha hezitálunk azon, vajon adjunk-e visszajelzést munkáltatóként, emlékezzünk arra, hogy minden egyes visszajelzés az ember adott karrierjének az építőeleme.

Ha úgy érezzük, hogy konstruktív visszajelzéssel esetleg csak galibákat okozunk, gondoljuk újra. A Gallup jelentése szerint az y generációs alkalmazottak sokkal több visszajelzést szeretnének, de csak 19%-uk kap rendszeresen. Az emberek 57%-a pedig inkább konstruktív, mintsem pozitív visszajelzésre vágyik.

 

2. Vegyük figyelembe az egyének személyiségét
Bár vannak szabályok arra nézve, hogyan adjunk helyes visszajelzéseket, ha jól ismerjük a csapattársainkat, sokkal könnyebben tudjuk a megközelítésünket a személyiségükhöz hangolni. Például néhányan személyesen szeretnek visszajelzést kapni, míg mások inkább írásban. És vannak olyanok is, akik szeretnek időt kérni a visszajelzés átgondolására, mielőtt megvitatnák velünk a kritikát.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

3. A fejlődésre összepontosítsunk, ne a hibákra
Minden személyiségtípus esetében fontos, hogy a visszajelzés konstruktívan, és ne romboló módon legyen tálalva. Ahelyett, hogy a múltban élnénk, tekintsünk inkább előre. Ahelyett, hogy azt mondanánk, „ez és ez nem ment jól”, inkább mondjuk azt, hogy „a következő alkalommal, ha ezt és ezt megváltoztatjuk, javíthatjuk a teljesítményt ebben a projektben”. Ezzel azt üzenjük a munkavállalónak, hogy ne hagyja abba az új dolgok kipróbálását, és ne féljen a kudarcoktól, mert azok a fejlődéséért vannak. A kudarcoktól való félelem kiküszöbölése az egyik legfontosabb lépés az innovatív vállalati kultúra létrehozásához.

 

 

Forrás: Jobline

 

 

4. Adjunk üzemanyagot a további motivációnak
A legjobb, ha segítünk nekik felismerni erősségeiket és múltbeli sikereiket, hogy kamatoztathassák ezeket az akadályok leküzdéséhez. A Gallup azt találta, hogy azok az alkalmazottak, akik mindennap kihasználták az erősségeiket, háromszor nagyobb valószínűséggel rendelkeztek kiváló életminőséggel, hatszor valószínűbben voltak elkötelezettek a munkában, 8%-kal produktívabbak voltak és 15%-kal kevesebb valószínűséggel mondtak fel. Figyeljünk tehát arra, hogy mindig a rendelkezésükre bocsássuk a kreatív megoldásokat.

 

5. Kerüljük el a projektek leállítását
Egy leállított projekt nem mindig jelent kudarcot. A hirtelen stratégiai váltások eltolódáshoz vezethetnek a vállalaton, így a csapaton belül is. Az új projektek izgalma jó motivációs erővel bírhat, kreativitást, izgalmat hozhat, és a büszkeség érzéséve töltheti el a munkavállalókat, de ha munkájuk soha nem lát napvilágot a kemény munka ellenére, akkor nagyon gyorsan csökkenhet az elkötelezettségük. Még ha törölnünk is kell egy projektet, kínáljunk helyette valamilyen kompenzációt.

 

6. Adjunk teret a kreativitásnak
Nem mindenki közelíti meg ugyanúgy ugyanazt a problémát. Az innováció elősegítésének a legjobb módja az, ha új dogokat próbálhatunk ki. Ha azt találjuk mondani például, hogy „mindig ugyanúgy csináld ezt a feladatot”, vagy „járt utat járatlanért el ne hagyj”, akkor lépjünk inkább hátrább, és engedélyezzünk több kockázatvállalást a csapatunknak.

 

7. A cselekvésből tanuljunk
Mindig emlékezzünk arra, hogy a cselekvésből tanulunk a leghatékonyabban. Találjunk olyan feladatot, amely tanulási lehetőségként szolgálhat a csapattagok számára, hagyjuk, hogy önállóan elvégezzék a munkát, és álljunk készen arra, hogy tanácsot adjunk, mit csináljanak másképp a legközelebb. Ha megvan az esélyük arra, hogy döntsenek és megnézzék annak következményeit, sokkal nyitottabbak lesznek a visszajelzésünkre.

 

Az Eremedia cikke nyomán

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen