Ezek a legrosszabb kifogások a munkahelyen

szerző: Jobline
2013 január 03.

Ha elront valamit a munkahelyén, adjon rá magyarázatot, de ne keressen kifogást. A kettő között óriási a különbség, az utóbbit ráadásul nem is veszik jó néven a főnökök - hívja fel a figyelmet a Business Insider.

Vannak olyan egyetemes kifogások, amiket szinte mindenki legalább egyszer elsüt a munkahelyén. Pedig ennél kevés átlátszóbb van - ezek helyett inkább legyen őszinte!

A tömegközlekedés az oka

Elkésett? Ne a forgalomra/buszra/egyebekre fogja, sokkal egyszerűbb bevallani, hogy elaludt. Persze tényleg előfordul, hogy időben, sőt, hamarabb elindult otthonról, de egy baleset miatt teljes útlezárás van, de erre nem lehet havonta hivatkozni.

Vártam, hogy visszahívjanak a számvitelről

Kezd kicsúszni a határidőből, esetleg már túl is van rajta, a feladatát pedig nem fejezte be? Ne fogja másra a késés okát. Naivság azt hinni, hogy a főnöke nem tudja, hogy képtelen lenne bárkit is megsürgetni, ha egy kollégájának vár a munkájára, hogy a sajátját folytatni tudja. De ha ez véletlenül mégis így lenne, akkor sajnos teljesen alkalmatlan volt a feladatra.

Forrás: hvg.hu

Ezt nem tudom, hogy kell

...akkor viszont kérjen meg valakit, hogy magyarázzák el önnek. Ez is egy teljesen értelmetlen kifogás. Hiszen ha fogalma sincs egy adott feladat elvégzésének a folyamatáról, nyilván nem fogja szó nélkül elvállalni, a számonkérésnél meg ártatlan szemekkel pislogni?

Ha pedig valamiben segítséget kér, bővíti az ismereteit, az csakis jó hatással lehet a karrierjére.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen