A legújabb trend: networking helyett sweatworking

szerző: Jobline
2015 augusztus 11.

Egyre többen építenek hálózatot edzés közben. Már a jól képzett munkatársakat toborzó cégek is felkapták rá a fejüket.

Eddig leginkább konferenciákon, különféle szakmai eseményeken, munka utáni sörözések során épültek a hálózatok, a tengerentúlon azonban egyre nagyobb divat, hogy a networking testedzés vagy valamely passziósport űzése közben történik. Szellemes neve sweatworking (sweat = izzadtság, maga a hangalak pedig erősen a networkingre emlékeztet). Az új szokás őse az a tradíció, hogy az üzletemberek nemzedékek óta golfozás közben építettek kapcsolatokat vagy vitatták meg az aktuális biznisz részleteit. Ez a szokás mostanra demokratizálódott: a szakemberek széles tömegei folytatnak aktív életmódot, és közben összekötik a kellemeset a hasznossal.

Patrick Llewellyn, a San Franciscó-i 99designs vezérigazgatója például brainstormingok előtt vagy után megy el futni vagy szörfözni a potenciális üzleti partnerekkel. „Felgyorsulnak a kreatív impulzusok, miután kiszabadultunk az irodából, és barátságok is köttetnek” – mondja.

Egyszer az egyik ügyfél világklasszis kitesurf-bajnokban bizonyult, de Llewellyn (aki nem rejti véka alá, hogy kezdőnek tartja magát) jobban szereti a lelkes amatőröket. „Semmi máshoz nem fogható élmény figyelni a másik arcát, amikor először sikerül átsiklania egy hullámon – magyarázza. – Ilyenkor mindenkiből előjön az örök gyermek.”

Clare Kumar torontói tanácsadó négy éven át minden vasárnap egy volt munkatársával járt futni, aki rengeteget segített abban, hogy beindítsa a vállalkozását és komoly médiakapcsolatokat építsen ki. Másfél óra futás vagy jógázás valószínűleg több kalóriát éget el és kevesebb időt igényel, mint 18 lendítés a golfpályán, mondj Kumar, tehát tökéletesen megfelel olyan elfoglaltnak embereknek, akik úgy akarják elérni fitneszcéljaikat, hogy közben a munka is haladjon.

 

Forrás: Jobline



Ugyanakkor nem szabad túl sok odafigyelést igénylő testmozgást választani, figyelmeztet Kumar, mert nehéz úgy döntéseket hozni, hogy közben az embernek a testére is ügyelnie kell.

Kanesha Baynard coach, aki álláskeresőkkel foglalkozik, úgy véli, a sweatworking különösen alkalams stratégia arra, hogy egy álláskereső kapcsolatokat építsen, miután új városba költözött. Szerinte olyan tevékenységet kell javasolni, amit a másik szeret (például a biciklizést, ha egy közös ismerős elárulta, hogy ez Bob hobbija, vagy kiderül a LinkedIn-profiljáról), és nem ahhoz kell ragaszkodni, ami a mi kedvencünk.

A sweatworking rendszerbe szerveződik
Miközben egyre többen szerveznek sweatworkinget valamely kiszemelt személlyel, a konditermek és a fitneszstúdiók is észrevették a mozgalom terjedését, és rendszeresen ilyen eseményeket hirdetnek meg, hogy a sportos vállakozók és fiatal szakemberek összejöhessenek és ismerkedhessenek.

Sweatworking a toborzásban
A magasan képzett szakemberekre vadászó munkáltatók is elkezdtek sweatworking-eseményeket szervezni, hogy a helyszínen toborozhassanak, mutat rá Baynard. „Remekül meg lehet figyelni, hogy egy potenciális alkalmazott miként jelenik meg az edzőteremben, milyen kihívásokat támaszt önmagával szemben, és élvezi-e, hogy keményen oda kell tennie magát gyúrás vagy kardió közben” – mondja a coach.

Akár az a cél, hogy valaki munkát találjon, akár az, hogy új sportággal vagy edzésmódszerrel ismerkedjen meg, akár új üzleti partner megnyerése a szándék, a testmozgás közös nevezőt teremt. „Ilyenkor senki nem visel céges páncélt, nincs hierarchia – hangsúlyozza Kumar. – Mindenki egyformán nyitott és sebezhető. A kapcsolatok ennek köszönhetően új irányokba fejlődhetnek.”

A fastcompany.com cikke nyomán.

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a
Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen