Önéletrajz: kápráztasd el a HR-est lényegretörő és érdekfeszítő felsorolásaiddal!

szerző: Jobline
2017 június 22.

A legtöbb meghirdetett állásra átlagosan 250 jelentkezés érkezik. Ez a szám ijesztőnek tűnik. Ezért érdemes extra energiát és időt fektetnünk a jelentkezésünkbe, még akkor is, ha inkább mást csinálnánk.

Andrea Gerson professzionális önéletrajzíróként mindig javasolt egy változtatást az ügyfeleinek, és ez nem más, mint a pontokba szedett felsorolások tökéletesítése. Az erőteljes felsorolások megfűszerezik az önéletrajzot, segítenek abban, hogy a tartalom valóban megmutassa erősségeinket, és ne csak unalmas feladatok felsorakoztatása legyen.

De hogyan csináljuk?

Kezdd a legfontosabbakkal

A HR-esek felületesen nézik csak végig a pontokat, ezért figyelmüket már az elején meg kell ragadni. Mindig a legfontosabb információ jöjjön először.

Például:

  • Felügyeltem a hirdetési folyamatokat a globális utazási irodánál, amely megközelítőleg 15 ezer ügyfelet szolgált ki minden évben.
  • Új partnereket kerestem, valamint fejlesztettem a már meglévő partneri viszonyt különféle internacionális turisztikai üzletkötőkkel szerte Ázsiában és Európában.

Miközben mindkét pont jó, az első a pozíció lényegre törőbb leírását nyújtja a személy felelősségéről és szerepéről a szervezeten belül, ezért érthető, hogy egy olyan pont fölött helyezkedik el, amely részletesebb leírást tartalmaz a munkakörről. Hogy eldöntsd, hogyan rendezd a pontjaidat, kérdezd meg magadtól: ha a HR-es csak az első két pontot olvasná el a listán, vajon tovább akarna olvasni?

De ne felejtsd el hozzáadni a hátteret
Érthető a törekvésed, hogy robbanásszerűen fel akarod hívni magadra a HR-es figyelmét már az önéletrajzod elején, de ne feledkezz meg annak a háttérnek az ismertetésével sem, amely segít a HR-esnek megérteni, miért is vagy annyira lenyűgöző. Sokkal hatékonyabb, ha az első pont egy áttekintést is nyújt a cégtípusról, ahol dolgoztál, a műveletek hatóköréről, az éves bevételekről, vagy az ügyfelek számáról. Ez a pont például remekül mutatja meg a felelősségi köröket is:

Segítettem megalkotni, meghatározni és végrehajtani az online marketing kezdeményezéseket, SEO/SEM célokat, átalakítani és erősíteni a márkatudatosságot, növelni a forgalmat és a konverzációs rátát.

 


Jól hangzik, de még ennél is erősebb ebben a kontextusban:

  • Feladatom volt az online marketing kezdeményezések végrehajtása és fejlesztése egy olyan vezető ügynökség nevében, amelynek éves bevétele 21.5 millió dollár volt, emellett nemzetközi szinten szolgáltam ki a vállalkozó ügyfelek százait.

Ez sokkal egyértelműbbé teszi a hatáskörödet, amely különösen fontos akkor, ha a céged nem igazán ismert.

 

Munkát keresel? Nézd meg legfrissebb álláshirdetéseinket:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

SZAKMUNKÁS ÉS FIZIKAI MUNKÁS ÁLLÁSOK


Fejtsd ki a hatáskörödet

Tudod, hogy egy jó történet mindig tartalmazza azt, hogy ki, mit, mikor, és miért (vagy hogyan) csinált. Ez a te önéletrajzodra is igaz. Senki sem akarja tudni csak azt, hogy milyen feladatokat csináltál. Azt is szeretnék látni, miért fontos, és ki az érintett. Nézzük:

  • A projekt menedzseri munkaköröm többek között magába foglalta a cégek integrációját (600 plusz felhasználó), az iroda költöztetését, a software fejlesztését, az új eszközök bevezetését, a GAL standardizálást.

Számtalan önéletrajz a feladatok szimpla felsorolásának tűnik. A sajátodat különlegessé teheted azzal, ha az eredményekről is beszámolsz. A vállalat eredményei is számítanak, csak légy biztos abban, hogy megfelelő módon soroltad fel őket.

De ne vessz el a részletekben

Míg néhány hozzáadott információ növelheti a felsorolási pont értékét, a túl sok zavaró lehet a HR-es számára. Például nincs szükség arra, hogy minden olyan részleget megemlíts, akivel együttműködtél. Ha kiválasztod és eldöntöd, mi a legfontosabb részlet, akkor képes leszel megmutatni a képességeidet anélkül, hogy untatnád a HR-est.

Ez például egy túlságosan részletes öszefoglaló:

  • Összeállítottam és bemutattam teljesítményjelentéseket, és együttműködtem más részlegekkel is annak érdekében, hogy szakvéleményeket és adatokat gyűjtsek az összes digitális kampányhoz, beleértve az olyan metrikákat, mint a kattintási arány, streamek, az ügyfél elkötelezettség, a Site Map. Mindezt azért, hogy teljesítményjelentéseteket nyújtsak az üzleti partnerek és a szenior menedzsment – az AVP, VP, Sr. Director, Director, CMO és CEO – számára.

És így néz ki ugyanez egy kicsit megvágva és fogyaszthatóan:

  • Összeállítottam a teljesítményre vonatkozó adatokat, mint például a kattintási arányok, a streamek, az ügyfél elkötelezettség, a Site Map, és bemutattam a kulcsfontosságú eredményeket a szenior menedzsment számára.

Végül pedig jusson eszedbe, hogy ha szeretnél példát hozni valamire a pontodon belül, akkor az maximum három-négy elemet tartalmazzon (pl. kattintási arányok, streamek, ügyfél elkötelezettség, Site Map)– így nem fárasztod ki az olvasódat.

A The Muse cikke nyomán.


 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


 


hr  •  önéletrajz
Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen