Így legyél érzelmileg érett vezető

szerző: Jobline
2017 június 27.

Nem titok, hogy a sikeres vezetés titka az érzelmi kompetencia. De hogyan tarthatjuk karban, illetve fejleszthetjük érzelmi intelligenciánkat vezetőként?

Aki valaha már menedzselt embereket, be tud számolni könnyebb és nehezebb napokról. A jó napokon győztesnek érezhetjük magunkat, a rosszabbakon pedig úgy, mintha csak pár méterre síelnénk egy lavinától. A legtöbb nap valahol a kettő között telik. A jó napok gyakoriságának érdekében ezzel a hat gyakorlattal felveszhetjük vezetői készségünket:

1. Mutatkozz vezetőnek
A teljesítmény hiányánál csak egy rosszabb dolog létezik; ha nem vállalunk felelősséget a teljesítmény hiányáért. Szintén nagyon rossz vezetői attitűdről árulkodik az is, ha kétértelmű, ellentmondásos álláspontot képviselünk a kulcskérdésekben, és nem megfelelő vezetői magatartást tanúsítunk a problémás helyzetekben. Kerüljük el ezeket a hibákat, legyünk egyértelműek és határozottak.

2. Beszélj úgy, mint egy vezető
Keressünk új lehetőségeket, vállaljunk kockázatot. Ahelyett, hogy arra összpontosítanánk, mi nem fog működni, inkább azt gondoljuk át, hogy hol találkozik minden résztvevő célja és érdeke. Ha ezt a pontot megtaláltuk, akkor igazi változások, fejlődések mehetnek végbe. Itt minden résztvevő és érdekcsoport előnyt kovácsolhat a beszélgetésből, és felfedezheti, hogyan kell együttműködnie azért, hogy elérje közösen azt, amit egyedül nem tudna.



3. Állj ki úgy, mint egy vezető
Támogassuk a csapattagokat, amikor segítségre, válaszokra vagy erőforrásokra van szükségük a munkájuk elvégzéséhez. Legyünk fogékonyak, mutassunk bizalmat és büszkeséget a munkában. Ha szükséges, védjük meg kollégáinkat a túl agresszív ügyfelek vagy partnerek tisztességtelen gyakorlatával szemben.

 

Munkát keresel? Nézd meg legfrissebb álláshirdetéseinket:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

SZAKMUNKÁS ÉS FIZIKAI MUNKÁS ÁLLÁSOK


4. Vállald fel a vezetői szerepet
A nyafogás és a panaszkodás csökkenti vezetői tekintélyünket, és általánosságban rombolja a csapatmorált, a vezetők hierarchiájában pedig rossz fényt vet ránk. Tartsuk meg magunknak a negatív véleményt, és legyünk pozitívak, ha motiválni kell a csapatot. Maradjunk koncentráltak.

5. Légy „jó fej” vezető
Minél keményebb a munkaterhelésünk, annál többet kell adnunk a csapatnak. Egy kis humorral, játékossággal, engedékenységgel oldhatjuk a munkahelyi stresszt. Ez a stressz-oldás lehet akár a háttérzene engedélyezése munka közben, egy közös pizzázás az ebédidőben. A könnyed hozzáállás növelheti a teljesítményt és a munkahelyi elégedettséget.

6. Fejlődj úgy, mint egy vezető
A személyes konfliktusok nagy erőt és helytállást követelnek meg a vezetőktől, hiszen félre kell tenniük a személyes érzelmeket a közös célok elérésének érdekében. Az emocionális intelligencia megléte sokkal jobban megelőlegezi a sikert, mint az IQ. A konfliktusokkal való szembenézés megszilárdítja az emocionális stabilitást, az öntudatosságot, a hallgatásra való képességet, a nyitottságot, az emberséget, a megbocsátást, a türelmet, a magabiztosságot, a bátorságot és a kitartást. Azok a szakemberek, akik nem rendelkeznek ezekkel a képességekkel, mind szenvednek.

A konfliktusok vagy érzéketlenséghez és zárkózottsághoz, vagy fejlődéshez vezetnek. Vezetőként azonban folyamatosan szembe kell néznünk a fejlődés kihívásával, hiszen a jó vezetőnek érzelmileg érettnek kell lennie.

Az Eremedia cikke nyomán.

 

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!



Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen