3 nyomós ok, amiért blogot kell írnunk!

szerző: Jobline
2017 szeptember 15.

A blogolás a jövőnkbe való befektetés, és rendkívül hasznos lehet álláskeresés szempontjából is. Hogy miért?

Adél rendszeresen osztotta meg blogbejegyzéseit egy közösségi oldalon. Mivel aktuális állása nem volt túl kielégítő, a blogolással elégítette ki szellemi igényeit, de a munkahelyén nem nézték volna jó szemmel ezt a tevékenységét. Különösen nem új főnöke, akiről ezért született is egy blogbejegyzés – persze nem a valós nevével, de aki ismerte a vezetőt, tudta, hogy róla lehet szó. Az óvintézkedés mégsem volt elég, sajnos egy rosszindulatú kolléga tudomására jutott az írás, és beárulta Adélt a felettesénél. Egy fegyelmi és pár szorongással töltött hónap után azonban mégsem az elbocsátás lett Adél sorsa. A vezetőség ugyanis úgy döntött, hogy jó íráskészsége miatt a kommunikációs osztályon van a helye, és – akárcsak a mesében – a gonosz főnök végül pórul járt, őt bocsátották el hozzá nem értése miatt. Adél folytatta a blogolást, persze kínosan ügyelve arra, hogy ne írjon semmit a munkahelyéről. Azóta már nem dolgozik a cégnél, de a blogolás által számos lehetőséget és felkérést kapott.

Ezzel a történettel természetesen senkit sem szeretnénk bátorítani arra, hogy a munkahelyéről vagy a munkaadójáról bármi negatívat is írjon; Adél története kivételes eset. Ám a blogolás előnyei vitatatlanok, leginkább akkor, ha éppen új állást keresünk. Hogy miért?

 

1. A blogolás által megmutathatod írói vénádat
Ha élvezetedet leled az írásban, és jó is vagy benne, a blogolás a lehető legtökéletesebb platform a számodra. Tartsd észben, hogy nem mindegy, miről írsz, hiszen akik a blogodat olvassák, nem a vicces főiskolai vagy egyetemi sztorijaidra kíváncsiak, inkább szeretnének tőled tanácsot, tippet kapni egy problémájukra. Ha szívesen és gördülékenyen írsz, posztolj egy bejegyzést minden második héten – ez pont elég arra, hogy fenntartsd olvasóid érdeklődését, és akár új közönséget is toborozz. Nyugodtan kérj meg egy megbízható kollégát arra, hogy olvassa át a cikkedet a közzététele előtt.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

SZAKMUNKÁS ÉS FIZIKAI MUNKÁS ÁLLÁSOK

 

2. A blogolás növeli márkád értékét
A blogolás egyike azon remek lehetőségeknek, amelyekkel növelheted online jelenlétedet. Ezzel azt üzened a külvilágnak, hogy szakértő vagy a területeden, különösen akkor, ha az általad írottak fontosak az iparágad szempontjából. Ne légy félénk, igenis mindenki szakértője annak, amit épp csinál: a beszerzőtől kezdve a nővéren át a szoftverfejlesztőig mindenkinek megvan a maga egyedi tudása és tapasztalata.

Amikor a toborzók és a HR-menedzserek a bejegyzéseidet olvassák, többet fognak tudni a szakértelmedről és a személyiségedről, mintha csak az önéletrajzod volna a birtokukban. Mindig gondolj arra, hogy a posztjaid központjában a közönséged tájékoztatása álljon.

Pozitív hangnemű tartalmat ossz meg a nagyérdeművel, és sose bíráld volt munkáltatódat, mert – bizonyos, meseszerű eseteket leszámítva – ezzel erősen rombolod a személyes márkádat. Ellenben – ahogyan azt bevezető történetben is láttuk – a blogolás konkrét karrier-nyereségeket eredményezhet: a szakértelemről tanúskodó posztok és kommentek jó színben tűntetnek fel minket.

 


 

3. A blogolás nagyszerű módja a kapcsolati háló kialakításának
A hálózatépítés a blogolás harmadik legfontosabb célja. Nagyon sok olyan blogot láthatsz, amelynek rengeteg követője van, és számos valós ismeretség is szövődhet különösen akkor, ha közönségtalálkozókat is szervezel. Ha nem szereted a feltűnést, elég az is, ha megosztod más bloggerek írásait a közösségi oldalaikon, megjegyzéseket fűzöl blogod nevében a cikkeikhez.

Ne hidd, hogy a blogolás túl bonyolult dolog: csak gondolj valamire, ami igazán foglalkoztat a szakmádban, és kezdj el írni róla. Ne várd, hogy már az első bejegyzéseddel áttörő sikereket érjél el, maradj türelmes, és inkább élvezettel írj. Lassú víz partot mos.

 

A Recruiter cikke nyomán


 

 



Szeretnél mindent megtudni a HR-szakma digitális átalakulásáról? Kattints és vásárold meg az utolsó jegyek egyikét a HVG Online Toborzási konferenciájára.

 

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen