10 kommunikációs baki, ami tönkreteszi a kapcsolatokat

szerző: Jobline
2018 április 20.

Kevés ember ismeri el, hogy rossz kommunikációs szokásokat vett fel, különösen akkor, ha ezek miatt vesztett el egy állást vagy egy lehetőséget. Mindazonáltal mindannyian felismerjük ezeket a szokásokat azokban, akikkel nap mint nap érintkezünk. Ez az emlékeztető csökkenti annak kockázatát, hogy a rossz szokások az üzleti és személyes kapcsolataink kárára menjenek.

 Ezeket kerüld el:

 

#1. Megszakítások, a tárgy megváltoztatása
Azok az emberek, akik mindig megzavarják barátaikat és kollégáikat, nagyon bosszantóak és tiszteletlenek. Olyan, mintha szándékosan a beszélgetés központjába akarnának férkőzni, és ott szétrobbantani az addig normális ütemben folyó kommunikációt. Ha egyszer fordul csak elő, az emberek elnézik, de ha többször is, az már nem igen tűntet fel minket jó színben.

 

#2. Túltenni mások sztoriján
Miután valaki elmond egy sztorit – például a szörnyű ügyfélszolgálatról, egy csodás gyerekkori élményéről, a munkájáról, vagy a csapatának legutóbbi teljesítményéről –, tartózkodjunk attól, hogy ezt megkoronázzuk a saját sztorinkkal. Ez olyan, mintha másvalaki által vetett hullámot lovagolnánk meg.

 

#3. Névbedobás
Gyakori, hogy mások – kollégák, barátok vagy kliensek – nevét ok nélkül megemlítjük a beszélgetésben, mintegy alátámasztva a mondandónk tartalmát. Ez azonban csak azt jelzi, hogy nincs önbizalmunk a képességeinket és a hitelességünket illetően.

 

#4. „Mindent magamról”-dömping
Sokan az ügyfelekkel való találkozások, prezentációk alkalmával úgy indítanak, hogy mindent elmondanak magukról, a csapatukról. De ez egy rossz megközelítés. Az ügyfelek – akárcsak a teljesen idegenek – először azt szeretnék tudni, hogyan tudunk nekik segíteni, mielőtt egyáltalán azzal foglalkoznának, kik vagyunk.

 

Nézd meg legfrissebb állásainkat:

BUDAPESTI ÁLLÁSOK

KÜLFÖLDI ÁLLÁSOK

ADMINISZTRÁCIÓS ÁLLÁSOK

PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI ÁLLÁSOK

IT ÉS TELEKOMMUNIKÁCIÓS ÁLLÁSOK

ÉRTÉKESÍTÉSI ÉS KERESKEDELEMI ÁLLÁSOK

HR-ES ÉS MUNKAÜGYI ÁLLÁSOK

 

#5. Hallgatás-intolerancia
Vannak a laktóz intoleránsak, és vannak, akik teljesen immunisak arra, hogyan hallgassák meg a másik mondandóját. Minden kommunikációjuk végtelenül egyirányú: csak a közlésre korlátozódik. Bár tesznek fel kérdéseket, minden jel arra mutat, hogy nem érdekli őket mások visszajelzése.

 

#6. A váll fölött, zöldebb fű után ácsingózás
Bizonyára mindannyian az áldozataivá váltunk annak a típusnak, aki a kezünket rázva, a vállunk fölött elnézve azt fürkészi, van-e nálunk érdekesebb ember a szobában. Úgy tűnik, ezek az emberek alig várják, hogy elmeneküljenek az első alkalom elől, hogy sokkal érdekesebb élményeket találjanak. Ez a fajta viselkedés azt üzeni, hogy érdektelenek vagyunk, és csak az útjában állunk a másiknak.

 

 

#7. Az elmaszatolás
Küldünk egy kedves e-mailt néhány kérdéssel, a válasz viszont kurta, és a kérdésünk teljesen figyelmen kívül marad. Vagy írunk egy gratuláló üzenetet, és egyáltalán nem kapunk rá választ. Az ilyen „elmaszatolások” miatt rengeteg értékes embert veszíthetünk el, ráadásul a gorombaságunk szinte mindig visszaüt.

 

#8. A nem-válaszolás
A nem-válaszolás számos formában jelenhet meg: elfejtünk válaszolni egy e-mailre, elfelejtünk válaszolni egy e-mailben feltett kérdésre. Nem veszünk részt a meetingeken, megtagadjuk az együttműködést. Amikor ezek a viselkedések szokássá válnak, olyan „mérgező” vagy „nehéz” munkatársakká válunk mások szemében, akikkel senki sem szeretne egy csapaton belül dolgozni.

 

#9. A pontosság hiánya
Az ilyen ember rendszeresen későn csatlakozik a konferenciahívásokhoz, elkésik a meetingekről, későn küldi el a jelentéseket, későn válaszol az e-mailekre, mint ahogy az elvárható lenne. De mit üzen a viselkedés másoknak? Egyrészt azt, hogy a saját időnket sokkal fontosabbnak tartjuk, mint az övéket, illetve hogy egyáltalán nem tudunk felelősséget vállalni a munkánkért. Egyik üzenet sem fest rólunk pozitív képet.

 

#10. Hangulatingadozás
A kollégák jogosan várják azt tőlünk, hogy képesek legyünk hangulatunkon uralkodni. Senki sem kedveli a hangulatembereket. Ha például egy stratégiai találkozót hívnak össze egy beszállítóval, akkor tudniuk kell, hogy melyik személyiség jelenik meg a konferencia asztalnál. A hangulatváltozások a kommunikációt és az üzletet is veszélyeztetik.

 

A jó kommunikáció a legrövidebb távolság te és az ügyfeleid, illetve a valódi barátságok között.

 

A Tlnt.com cikke nyománs

 

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!


Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen