Ezért keres rád a leendő munkáltatód a közösségi médiában

szerző: Jobline
2019 július 12.

Jól gondold meg, milyen nyomokat hagysz magad után!

Azt gondolod, hogy amit naponta posztolsz a közösségi médiában, csak a rokonokhoz és a barátokhoz jut el? Rosszul hiszed, mert amikor mindenfélét megosztasz magadról – mit reggeliztél, hány szigetkört nyomtál le, mit vettél a plázában hirtelen felindulásból –, az bárkihez, bármikor eljuthat, akinek van internetes hozzáférése. A potenciális munkáltatódnak is első dolga lehet, hogy rád keres a neten, már csak emberi kíváncsiságból is. Ezt a statisztika is alátámasztja: a CareerBuilder  felmérése szerint a munkáltatók 39 százaléka tudakozódott 2013-ban a jelentkező felől az interneten, ez az arány egy évvel később 43 százalékra nőtt, tavaly pedig már 52 százalék volt.

Mielőtt pánikba esnél és törölnéd magad minden elérhető helyről, gondold át, mit kereshet egy HR-es és hogyan tudod csinosra szabni a profiljaidat. Ezt figyelik a szakemberek:


Szeretsz-e trollkodni
Senki nem kedveli a negatív, gonosz embereket, akik bármilyen – vallási, etnikai, politikai – szempontból támadnak másokat. Egy ilyen munkatárssal előbb-utóbb biztosan csak baj lesz, ezért ha gyanús bejegyzést talál a HR-es bármilyen felületeden, eszébe sem jut, hogy behívjon interjúra.

 

De bőven akadhatnak egyéb problémás jelek is:

Másról tanúskodnak az információk a közösségi médiában, mint amit az önéletrajzodban és a motivációs leveledbe írtál.

Kifogásolható magatartásra utaló jelek. (Alkoholfogyasztás, droghasználat, antiszociális viselkedés.)

Indiszkréció – ügyfelekre, ismerősökre vonatkozó negatív megjegyzések, dehonesztáló bizalmas információk közlése másokról.


Hogyan kommunikálsz?
Sokat elárul valakiről, ahogyan a hétköznapokban megnyilvánul. Informálisan is precízen és elegánsan fejezed ki magad, vagy teljesen igénytelenül tárod a világ elé a mondandódat? Ügyelsz-e arra, hogy a magánéletedben is mindig hozz egy bizonyos színvonalat? A stílus az ember, és aki nem ad magára, az valószínűleg munkatársként sem fog beválni.


 



Tényleg lelkesedsz a szakmádért?
Természetesen arról akarod meggyőzni a leendő munkáltatódat, hogy rajongsz a szakmádért és bármit megadnál, hogy a cégnél dolgozhass. De vajon erről tanúskodnak a közösségi profiljaid? Olyan oldalakat követsz, amelyek a szakmai elhivatottságodról tanúskodnak? Olyan emberekkel állsz kapcsolatban, akik a professzionális fejlődésed elősegítői lehetnek? A netes kapcsolataidnak alá kell támasztaniuk, amit magadról szakmailag állítasz, különben nem lehetsz hiteles.


Beleillesz-e a céges kultúrába?
A HR-es arra is nagyon kíváncsi, hogy az értékválasztásaid megfelelnek-e a céges kultúrának. Szélsőséges példával élve: ha egy olaj- és gázmultinál akarsz elhelyezkedni könyvelőként, nem előnyös, ha a Facebook-profilképed azt ábrázolja, amint a rendőrök bilincsben, vérző fejjel elvezetnek egy tömegverekedésbe torkolló Greenpeace-tüntetésről. A dolog fordítva is igaz. Egy hangsúlyozottan innovatív startup HR-ese nem fog határtalanul örvendezni, ha olyan információkat talál rólad, amelyek ultrakonzervatív vagy riasztóan kirekesztő nézetekre engednek következtetni, például gyűlölöd a más bőrszínűeket vagy a melegeket.

Fejlődőképes vagy?
Képes vagy megújulni? Folyton eredeti ötletekkel állsz elő? Ilyen embereket keresnek a prosperáló cégek, és ha a blogod, a honlapod erről tesz tanúbizonyságot, valószínűleg te vagy az ő emberük. Oszdd meg, amit gondolsz, ügyelve a 4:1 szabályra: átlagosan négy komment után mindig következzen egy olyan poszt, amelyben pusztán nem reflektálsz valamire, hanem saját eredeti gondolatodat közlöd.


Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen