Mit ér a nő, ha vállalkozik?

szerző: Kutasi Judit
2011 március 08.

Női cégvezetők és vállalati döntéshozók gyűltek össze a múlt héten megrendezett „Legyél meNŐ” elnevezésű Üzleti Randi Találkozón. A rendezvényt a Nőtárs Közhasznú Alapítvány és a Kapcsolatépítő Üzleti Randi Klub szervezte. Az összejövetelre a gazdasági élet legkülönbözőbb területeiről, a vasipartól – a pénzügyön át – egészen a szépségiparig széles körből érkeztek az érdeklődő hölgyek.

Negyven női cégvezető, ha találkozik…

Vállalkozásaikat próbálták bővíteni, illetve konkrét együttműködés, vállalkozás indításában kértek és kaptak is ötleteket, segítséget azok a nők, akik részt vettek a március 3-án tartott Üzleti Randin.

„Nincs könnyű dolga a női vállalkozóknak, mert kevés támogatást kapnak, de mindez semmi ahhoz képest, amit a körükben végzett statisztikák mutatnak. Önbizalmuk, önismeretük nagyon alacsony szinten áll” – számolt be tapasztalatairól a Jobline Magazinnak a NőTárs Közhasznú Alapítvány elnöke, Joó Zsuzsanna, aki évek óta foglalkozik a női vállalkozók problémáival, képzésével.

Másképp üzletelnek a nők, mint a férfiak?

A szakemberek azt tapasztalják, hogy a nők másképpen állnak az üzlethez, mást tartanak fontosnak, illetve más motiválja őket. Másképp tárgyalnak, vezetnek egy céget, viszonyulnak a profithoz, mint a férfiak. A rendezvényen hangsúlyozták, piacra lépés előtt az üzletasszonyoknak olyan kérdésekre kell választ találniuk, mint például „Milyen szinten ismered magad? Mik az erősségeid, hogyan tudnád azokat még jobban kiaknázni? Mik a motivációid? Kik a támogatóid? Meg mered-e magad mutatni, illetve meg tudod-e ragadni a lehetőségeket?”.

„Pénzről Nőknek”

A hölgyeknek szóló rendezvényen egy férfi előadó is részt vett. Dr. Lelkes Zoltán vegyész és matematikus két éve hozta létre a Pénzről Nőknek kezdeményezést, amelynek célja, hogy a nőknek olyan tudást adjon át, amelynek segítségével anyagi biztonságot képesek családjuknak és magunknak teremteni. A szakembertől a találkozón megtanulhatták a jelenlévők, hogyan építsenek úgy céget, hogy az érzelmeiknek és az értékeiknek is megfeleljen. A speciális üzleti randin többek között a személyes márkaépítés jelentőségéről is szó esett. Emellett a 40 hölgy kerekasztal beszélgetéseken és négyszemközti tárgyalásokon is részt vehetett.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen