Álláskeresés személyesen vagy online? Merre tartanak az állásbörzék?

szerző: Jobline
2011 július 04.

Mitől függ egy állásbörze sikeressége? A látogatók szerint a sok kiállítótól, akik nagyszámú és változatos állásokat kínálnak, a kiállítók szerint a sok, elvárásaiknak megfelelő látogatótól. A szervezők szerint pedig az igények találkozásától. Hogyan lehet mindezt biztosítani egy egyre virtualizálódó világban? Szükség van-e egyáltalán napjainkban a személyes találkozásra? Ezekről beszélgettünk Toldi Gáborral, a HVG Állásbörzét szervező HVG HR Center igazgatójával.

-          Mit gondol, miért olyan népszerűek még mindig az állásbörzék? Az Önök rendezvényének sikerét például miben mérik?

Úgy gondolom, egy-egy állásbörze sikere alapvetően abban rejlik, hogy a részvevők – kiállítók és látogatók – mennyire elégedetten távoznak a rendezvényről. Az is fontos, bár sokkal nehezebben mérhető, hogy az alkalomnak köszönhetően hány üres pozíciót töltöttek be, hány munkavállaló jutott álláshoz. Számunkra ezen kívül további, kézzelfoghatóbb sikerkritériumok is számítanak, úgy mint a kiállítók száma, a kínált állásajánlatok száma, a látogatók száma, összetétele és felkészültsége. Fontos továbbá a honlap-látogatottság, valamint a kiállítók és látogatók személyes benyomásai, visszajelzései.

-          Milyenek voltak a legutóbbi alkalommal ezek a számok?

A tavaszi rendezvényen összesen 152 kiállító több mint 1700 állásajánlata és számtalan képzési ajánlat került meghirdetésre. A kiállítószámot tekintve a HVG börzéje volt a szezon legnagyobb karriervására, erre különösen büszkék vagyunk. A rendezvényen 7 490 látogató vett részt, akiknek közel fele pályakezdő, másik fele pedig több év tapasztalattal rendelkező álláskereső volt. Végzettség szerint a többi szakterülethez képest nagyobb arányban jelentek meg a közgazdászok, kereskedelemmel vagy kommunikációval foglalkozó szakemberek és főként az újdonságnak számító online jelentkezést kihasználva az informatikusok és gépészmérnökök.

-          Mennyire hatékony az online kiállítási forma?

Az online lehetőségeknek köszönhetően tavaszi börzénken a teljes honlap-látogatottság több mint 1/3-a a rendezvény utáni időszakban érkezett. Március 10. és április 30. között a honlapon keresztül 9 895 álláskereső regisztrált. Ebben az időszakban 66 965 látogatót mértünk, ami a még újdonságnak számító online standok iránti érdeklődést jelenti. Látunk lehetőséget az állásbörze online kiegészítésében, éppen ezért 2011 őszére minden kiállítónk számára az alapszolgáltatás részeként megadjuk az online standon való megjelenés lehetőségét. Emellett látogatóink figyelmének koncentrálása érdekében időben elhatároljuk az online és a fizikai börzét: a rendezvény előtt a fő fókuszt a fizikai rendezvény kapja, azok az álláskeresők pedig, akik nem tudtak vagy bármilyen oknál fogva nem akartak megjelenni az állásbörzén, a rendezvény után tudnak az online standokon az állásokra jelentkezni. Az a célunk, hogy a két típusú álláskeresési forma támogassa és kiegészítse egymást. Látogatóink visszajelzései is arra engednek következtetni, hogy egyre szélesebb álláskeresői réteg az interneten informálódik a részletekről akkor is, ha egy nyomtatott hirdetés keltette fel az érdeklődését. Erre a tendenciára építve például a korábbi cégkatalógus helyett egy 83 000 példányban készülő, a HVG minden olvasójához eljutó állásbörze melléklettel hívjuk fel a rendezvényre a figyelmet, a részletesebb információkat és az állásajánlatokat pedig a honlapunkon találják majd meg az érdeklődő álláskeresők.

-          Mit lehet az online vonalon kívül még újítani az állásbörze piacon?

Véleményem szerint nem csak az online trendekhez való alkalmazkodás a fontos, hanem az is, hogy folyamatosan monitorozzuk részvevőink igényeit, elvárásait, problémáit. Így alkalomról alkalomra kapunk olyan új ötleteket, amellyel még izgalmasabbá, eredményesebbé és „felhasználó-barátabbá” tehetjük az állásbörzét. Legyen szó egy új szakmai programról, a munkaerőpiacra visszatérő kismamák álláskeresését támogató gyermekmegőrzőről, az álláskínálat áttekinthetőségét szolgáló keresőrendszerekről vagy még áttekinthetőbb és informatívabb céglistáról. A lényeg: ezek az újítások támogassák a látogatók és kiállítók elégedettségét, sikereit.

-          Önök terveznek-e változásokat az őszi rendezvényre?

Mindenképpen, sőt több szálon is elindultunk. A látogatói és kiállítói visszajelzések alapján megváltoztattuk a HVG Állásbörze szokásos időpontját és helyszínét is: a jelenleg még tanuló látogatóink visszajelzése alapján csütörtök-péntek helyett szerdán-csütörtökön, a tervezett október második fele helyett október első hetében tartjuk a rendezvényt. Ezen kívül a Syma „B” csarnokánál jobban felszerelt „A” csarnokba tervezzük a rendezvényt, amely több felkészítő jellegű program szervezésére ad lehetőséget. Ezáltal a látogatók még több támogatást kapnak az álláskeresésre való felkészüléshez, a kiállítók pedig még több céltudatos, a jövőjével komolyan foglalkozó álláskeresővel vehetik fel a kapcsolatot.

Újítunk a rendezvény marketing kampányán is: a korábbinál nagyobb ráfordítással, több, kifejezetten a fiatalokat célzó marketing aktivitással egy minden eddiginél nagyobb látogatói kampányt bonyolítunk le. Egyre bővülő médiapartneri körünk és a HVG hetilapba behúzott HVG Állásbörze melléklet a korábbiaknál lényegesen nagyobb és hatékonyabb publicitást ad a rendezvénynek. A komolyabb kampány célja, hogy minél több kiállító és látogató találja meg valóban számításait az állásbörzén, hiszen számunkra is ez a legnagyobb sikermérő eszköz – fejtette ki Toldi Gábor, a HVG Állásbörzét szervező HVG HR Center igazgatója.

További információk és jelentkezés kiállítóként: www.hvgallasborze.hu

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen