Munka otthonról - mit tanultak Sandytől a dolgozók?

szerző: Jobline
2012 november 05.

Miután lecsapott a Sandy hurrikán Amerikában, sokak nem tudtak bemenni a munkahelyükre, így többen távmunkára kényszerültek.

A Forbes magazin egyik szerzője, Caroline Ceniza-Levine arról írt, mit tanult abból a távmunkából, amire a Sandy hurrikán kényszerítette.

A cikkíró leírta, hogy Manhattan azon részén lakik, ahol teljesen elment az áramszolgáltatás, és 4 napon keresztül a mobiltelefonját sem tudta használni. Bár az épületben, ahol él, még most sincs fűtés és melegvíz, de muszáj volt visszamennie a családjával a saját lakásukba, hiszen a gyerekeknek már iskolába kell menni, illetve a férjének is be kell járnia már a munkahelyére.

A Sandy hurrikán után
A Sandy hurrikán után
Forrás: AP / Kathy Kmonicek

A család négy napig egy szállodában lakott, ahonnan Ceniza-Levine tudott dolgozni. A tapasztalatai alapján mindenképp megéri felhőben dolgozni, hiszen sosem tudni, mi történhet, és így egy számítógéppel és netkapcsolattal bármikor elő lehet "varázsolni" a munkavégzéshez nélkülözhetetlen dolgokat.

Másrészt, mivel mégis egy nyilvános hálózatot használt, és kevésbé volt komfortos, mintha otthon, vagy a munkahelyén lett volna, a szerző kiemelte, hogy azokat a feladatokat, amik kevésbé fontosak, vagy nagyon időigényesek, egyszerűen félretette. Ez ráébresztette arra, hogy a mindennapjaiban rengeteg felesleges dolgot csinál, így kevésbé hatékony a munkavégzése.

Harmadrészt az áramszünet összehozta a családot. Zseblámpával és illatgyertyákkal világítottak, és ezeknek a fényében Monopolyt vagy kártyajátékot játszott a gyerekivel. A szerző kiemeli írásában, hogy ezek sokkal jobban kikapcsolták, mint bármi más, a gyerekivel közelebb kerültek egymáshoz, és még kipihentebben is ébredt másnap.

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen