A pocsék főnök 7 legkirívóbb hibája

szerző: Jobline
2014 április 30. Szóljon hozzá

Menekülnek az alkalmazottak, ha a főnök terrorizálja, megalázza vagy összeugrasztja a beosztottait. Mégis sokan így viselkednek vezető pozícióban. Összegyűjtöttük, mire vigyázzon, ha nem akarja, hogy a végén ön legyen az utolsó, aki a cégnél majd leoltja a villanyt.

Vezetőnek születni kell. A többieket kinevezik. Utóbbiak között jócskán akadnak, akik megkeserítik a beosztottaik életét, mert ösztöneik nem súgják meg nekik, hogyan kell az emberekkel bánni, és nem is tanulták soha, hogy a humán erőforrás a cég legnagyobb kincse, amit óvni, ápolni és tisztelni kell.

Fortélyos félelem igazgat
Ki leszel rúgva! – ez a mondat hagyja el leggyakrabban a terrorista típusú főnök száját. Pedig az embereket nem fenyegetni kell, hanem motiválni, elsősorban a saját jó példánkkal. Ha azt akarjuk, hogy a beosztottak lelkesen, sokat és eredményesen dolgozzanak, nem azt a perspektívát kell felkínálnunk nekik, hogy a legkisebb anomália esetén az utcára kerülnek. A jó tanár szerepét érdemes felölteni, és megmutatni, hogyan képzeljük el azt a tevékenységet, amely a cég felvirágoztatásához vezet.

Forrás: Jobline

Ne űzzünk kamarillapolitikát
Tilos egymásnak ugrasztani a beosztottakat! Sok főnök jó stratégiának tartja, hogy szigorúan szűrt információkat szivárogtat a rendszerbe az egyes alkalmazottakról, aminek hatására a megzavart dolgozók lázas pótcselekvésbe kezdenek, mint amikor égő gallyat hajítanak egy hangyabolyba. Nem az a cél, hogy a cégnél mindenki ellenséget lásson a másikban, hanem hogy a munkavállalók együtt, lelkesen küzdjenek a közös célokért. Ebbe a mesterségesen szított marakodás nem fér bele.

Bűn az ügyfeleket pocskondiázni
Nem csupán a saját embereinkkel kell úgy bánni, mint a hímes tojással, hanem az ügyfelek iránt is muszáj maximális tiszteletet tanúsítani, még zártkörű értekezleteken is. Egyfelől azért, mert belőlük él a vállalkozás, másrészt pedig ha rendszeresen idióta baromnak aposztrofáljuk a leendő szerződéses partnert, az kihat a saját céges kultúránkra is. A beosztottak motivációját erősen ronthatja, ha szimbolikusan megalázzuk az ügyfelet, mert ezzel közvetve az ő munkájukról is lekicsínylő ítéletet mondunk.

A családi szennyes maradjon otthon
Sok embernek borzasztó melodráma a magánélete, de ez másokat általában nem érdekel. A szabály a munkahelyi vezetőkre is vonatkozik. Az otthoni problémákat a küszöbön kell hagyni, amint beléptünk a cég kapuján, mert ha nem így teszünk, az alkalmazottak legfeljebb azt a tanulságot vonják le, hogy lám, nemcsak ők utálnak minket, hanem a házastársunk meg a gyerekeink is.

Ne kössünk bele mindenbe
A szerződés szerint a munkaidő mondjuk kilenctől ötig tart, félidőben húszperces ebédszünettel. Ám nincs olyan élőlény ezen a bolygón, amely betartaná a papírformát. Az alkalmazott teszi a dolgát, de közben telefonál vagy facebookozik, mert a gyereknek begyulladt a füle, mert a combnyaktörött mamának új mozgásterapeutára van szüksége, mert a legjobb barátnő szerelmi csalódásában megint öngyilkos akar lenni. Lehet korlátozni a hozzáféréseket, de a munkavállaló az okostelefonok világában úgyis megtalálja a módját, hogy munkaidőben magánügyben intézkedjen. Érdemes hagyni, ha ez nem megy látványosan a céges teljesítmény rovására. Az alkalmazott fölösleges frusztrációja hosszú távon többe kerül, mint pár percnyi kiesett munka.

Káromkodni tilos
A durva beszéd az általános kommunikáció része, egyfajta közvetlenséget teremt. Értekezleteken vagy egy röpke folyosói párbeszédben mégse anyázzunk parttalanul, mert hiteltelenné teszi a mondandónkat és ezzel minket is. Még inkább tilos a káromkodás, amikor kérdőre vonjuk egyik beosztottunkat valamilyen mulasztásával kapcsolatban, hacsak nem az a cél, hogy azonnal vegye a kabátját.

Ne pöffeszkedjünk
Egy ideális világban a jó főnök mindent tud. Csakhogy nem élünk ideális világban, és a „tökéletes főnök” pöffeszkedésétől minden alkalmazott idegrohamot kap. Nem kell megjátszani, hogy mi fújjuk a passzátszelet. Ha úgy adódik, ismerjük be hibáinkat és ne fukarkodjunk a dícséretekkel, amikor valaki jól oldott meg egy feladatot. Lássák a beosztottak: bár szinte elviselhetetlenül súlyos terheket cipel, azért a főnök is ember.

Jobline Női Karriernap – először Magyarországon!

2014. 06.14., Bálna Rendezvényközpont

További információk és regisztráció: http://www.noikarriernap.hu/hu/

Kövess minket a Facebookon!

Regisztrálj a Jobline-on, hogy megtaláld álmaid állását és első kézből értesülhess a legújabb munkaerőpiaci trendekről!

Ajánlom e-mailben Megosztom linkedinen
Hozzászólások (0)